שיווק מפה לאוזן

שיווק ופרסום מ"פה לאוזן", הינה טכניקת שיווק ויראלית, כאשר אנו משתמשים בתכונות האישיות הטמונות באדם על מנת להגביר את המודעות סביב השירות או המוצר אותו אנו מוכרים.
ע"י העברת השמועה מפה לאוזן, והגברת התודעה והעברת המסר בשיטת התפשטות וירוס, אנו מרחיבים את קהל היעד למותג המסויים ומגבירים את תודעת הציבור לגבי המוצר שלנו.

עסקים רבים בונים את אסטרטגיות השיווק שלהם, סביב שיווק מפה לאוזן, כך למשל יחצ"נים, שעבודתם היא לדאוג למותג להתפשט בקרב האוכלוסייה ולפרסם את המוצר, בין אם מדובר בין אנשים, או בין אם ברמה תקשורתית.

מחקרים שונים מוכיחים כי שיטת השיווק מ"פה לאוזן" הינה אחת משיטות השיווק היעילות והמצליחות ביותר. עסקים קטנים ומתחילים מתבססים על שיטת שיווק זו, בדומה לעסקים הפועלים בתחום גיאוגרפי מצומצם.

שיווק מפה לאוזן – לטובת העסק או נגד?

שיטת השיווק מפה לאוזן, מתבססת למעשה באמצעות שמועה העוברת בקרב האוכלוסייה, שמהווה את קהל היעד של המוצר.
באמצעות שיטה זו, יכולות לעבור תגובות חיוביות לגבי העסק שלנו, לצד תגובות שליליות ומקרים שנרצה לשכוח שקרו בעסק שלנו.

המשפט המוביל את שיטת השיווק מפה לאוזן, הינו "אני אטפל בלקוחותיי, והם יעשו בעבורי את עבודת השיווק". כלומר, כלל ראשון בתהליך השיווק מפה לאוזן, הוא להוציא את הלקוחות מרוצים, על מנת שיספרו ויפיצו את הבשורה על העסק בקרב מכריהם.

באותה מידה, על כל עסק להיזהר ביחס השונה ללקוחותיו ולדאוג לשירות טוב, בדיוק מהסיבה שמקרים שנגמרו ביחסים רעים בין לקוח לעסק, יועברו גם הם בשיטת פה לאוזן, ולעיתים העברת המסר בעת מקרים שליליים לעסק, מהירה מאשר מקרים חיוביים, ונתפסת אצל קהל היעד ומשאירה חותמת רעה לעסק.

יחסי אנוש מביאים תפוקה

שיטת השיווק מפה לאוזן, אינה חייבת תמיד להיות בגדר תשלום, או שיטה לה מקציבים סכום מסויים לתהליך השיווק באמצעות יחצנים שונים אשר יפיצו את העסק בקרב מכריהם וקשריהם.

יסוד הבסיס לשיטת השיווק הזו, טמון באישיות ובדרכים החברתיות ליצור קשרים בבני האדם. יחס טוב, אווירה נעימה, תמיד דבר המעלה תחושה טובה בקרב הלקוח, וגורם לו לחזור ולהינות שוב מהמוצר המסויים באותו העסק.

"רכילות" – תכונה הטמונה כבר בגיל ההתבגרות בבני האדם.
כאשר הפצת שמועה כלשהי עוברת מפה לאוזן. למרות שבגיל ההתבגרות בדר"כ משתמשים במילה זו, בהקשרים שליליים והעברת תגובות שליליות מאדם לאדם, המעוותות בדרך.
כמו כן, שיטת השיווק מפה לאוזן, עוברת גם היא בדרכי רכילות.

כלל ראשון - להתייחס ללקוח.
כל אדם אוהב כי מתייחסים אליו באופן מיוחד.
בתור בעל עסק (במיוחד עם העסק בתחילת דרכו), תמיד מומלץ לתת אווירה טובה ומיוחדת לכל לקוח המתעניין במוצר המסויים.
אווירה טובה ויחס טוב, גורם ללקוח שלנו לזכור את העסק באופן חיובי, דבר שיביא אותו לשיווק העסק לטובה, בעת שיחה כזו או אחרת עם מכריו בתחום בו העסק שלנו פועל.

כלל שני - אווירה אישיות.
לפעמים ההתייחסות הכי קטנה ללקוחה, אפילו אם מדובר בלשאול לשלומו, היא זו שעושה עבורנו עבודת שיווק לעסק שלנו, כזו שגם סכום כסף רב לא יכל לספק.
יש לזכור, כי הלקוחות מאמינים דבר ראשון למכריהם, להם אין שום רווח מתהליך הפרסום והיחצנות לגבי העסק שלך.

נסה תמיד להתעניין בלקוחות, לשאול לשלומם ולתת אווירה ויחס אישי ככל האפשר, לכל לקוח ולקוח.
חיוך ללקוח, מעניק תחושה נעימה ואישית ללקוח.

כלל שלישי - לבוא לקראת הלקוח.
לא מעט פעמים יוצא לבעל עסק להיתקל בלקוח אשר אינו מרוצה מהמחיר. לעיתים, מוטב אפילו להפסיד רווח קטן, ולהרוויח את הפרסום בגדול.
מומלץ תמיד לבוא לקראת הלקוח, שהמטרה הסופית היא להוציא אותו עם חיוך מהחנות.
במיוחד בישראל, לקוחות אוהבים להתמקח על המחירים והתברבר בכך שהשיגו מוצר כזה או אחר בהנחה ובזול.
זכור, אדם אשר השיג משהו בזול מאשר לקוחות אחרים, יתברבר בכך בקרב חבריו, דבר שיגרום בסופו של יום לשיווק העסק או המוצר אותו מכרת, ויכל להביא לקניה בקרב חבריו.

כלל רביעי - יש דרג ויש…
לצערנו, למרות שבני האדם שווים, ביכולתנו להבחין בין האנשים השונים הנכנסים לעסק שלנו, האם הם מקושרים ומחוברים לאוכלוסייה כזו או אחרת, או שההכרות שלהם עם בני אדם נוספים היא מזערית ביותר.

לקוח שהינכם רואים כ"מוקד חברתי", עליכם לפנק כמה שיותר.
הוא זה המחובר למעגלים רבים של מכרים, והוא זה שישווק אתכם בקרב כמה קבוצות אוכלוסייה שונות.

תמחור שיווק מפה לאוזן

בימינו, לכל תחום יש מקצוע. כך נוצר מצב שיש תואר לכל נושא.
גם לשיטת השיווק מפה לאוזן, יש מחיר במידה ואינך מצליח לשווק את העסק בעצמך.

יחצ"ן, מטרתו להפיץ ולהציג את העסק או המוצר שלך ברמות שונות.
כך לדוגמה, ניתן לראות את רני רהב, המשמש כיחצן למס' עסקים שונים ברחבי ישראל, ביניהם רולדין.

כבר בתחום המסיבות, ובעיקר בקרב מסיבות בני נוער, התחום הנע במשך שנים עפ"י סדר עבודה המבוסס על יחצ"נים שונים מאיזורים הרלוונטיים לאותה מסיבה ולגילאים הרלוונטיים, כאשר תהליך העבודה מתבסס על שיטה בה יחצ"ן מקבל תגמול עפ"י האנשים השונים אשר מביא עימו למסיבה. עם השנים השיטה התפתחה והתשלום כרוך בכל מיני גורמים, ביניהם סגירת אירועים, או הזמנת שתיה מראש מהבר במקום בו מתקיימת המסיבה.

רשתות חברתיות ושיווק מפה לאוזן

מהפכת הפייסבוק, ושאר הרשתות החברתיות, הפכו את תהליך השיווק מ"פה לאוזן" לנרחב ובמימדים גיאוגרפיים גדולים יותר.
בימינו, קל מאד לפרסם מוצר באמצעות שיווק ברשתות החברתיות השונות.
כך לדוגמה, קיימים עסקים המציעים לאנשים בעלי חברים רבים ברשתות החברתיות לפרסם מוצרים שונים בעבור לתשלום.

השיווק מפה לאוזן באמצעות הרשתות החברתיות יכל להיות ברמה הארצית, ואף העולמית.

חברות שיווק מפה לאוזן

ישנם חברות שיווק שונות, המציעות את שירותיהן, בדרכי שיווק מפה לאוזן.
כך שבשיטה הזו, אדם אשר סוגר עסקה מסויימת, באמצעות קשריו האישיים, מקבל תגמול.

שיטה זו נפוצה בקרב מוסדות לימוד, קורסים שונים ואפילו נדלן וניתוחים רפואיים שונים.

כך למשל, עובדת החברה הנקראת "פה לאוזן" – המציעה ללקוחות השונים להצטרף לשירותיה ולמכור למעשה קורסים ושירותים שונים בתמורה לתגמול.

לכניסה לאתר החברה "פה לאוזן".

לייעוץ לגבי שיווק באמצעות פה לאוזן הממוקד לעסק שלכם יש להשאיר פרטים לגבי העסק.

לחזרה לדף הבית