קידום ופרסום במובייל

Mobile

לא מעט אנשים משתמשים היום באינטרנט מהנייד, יותר מאשר מהמחשב השולחני.
עם השנים, יותר ויותר עוברים לשימוש והתמכרות למכשיר הנייד, המסייע להם בכל דבר בחייהם.

מובייל בישראל

קידום ופרסום במובייל
קידום ופרסום במובייל

52% מהנשים בעלות הסמארטפונים, מבצעות חיפוש במנועי חיפוש בתדירות גבוהה, כ-23% בתדירות בינונית, וכ-24 כמעט ולא מחפשות.
אצל הגברים הסיפור טיפה שונה, כ-68% אחוז מהגברים בעלי הסמארטפונים מחפשים בתדירות גבוהה דרך הנייד.

מתי ואיפה?

למעשה הזמן איכות שלנו עם הטלפון והגלישה דרך הנייד מתחלק במקומות הבאים: כ-80% מהזמן שאנו גולשים באינטרנט אנו עושים זאת על מנת להעביר זמן, 39% מהגלישות שלנו מתבצעות בכלל בתא השירותים, ו93% מהגלישות מתבצעות כאשר אנו נמצאים בביתנו.

עפ"י גוגל, 83% מבעלי האנדרואיד נכנסים לאחת מהאפליקציות לפחות פעם ביום. מה ניתן להסיק מזה? – תראו כעת מהי חשיבות הסמרטפונים במדינה, וכמובן לפי האחוזים הללו, ניתן להחליט האם המדינה היא מתפתחת או לא?

את החישובים השונים בעלי האחוזים, תוכלו לעשות גם אתם בכלי של גוגל העומד לראשותנו הנקרא Think With Google, כל שעליכם לעשות הוא לחפש במנוע החיפוש Our Mobile Plant ולהמשיך לשלבים הבאים, עזרה נוספת והסבר מפורט תוכלו לקבל כאן.

חברינו האמריקאים

הם לא יותר טובים מאיתנו, מה שכן, הם הגיעו למסקנות שונות לגבי הנוחות בשימוש באינטרנט דרך הטלפון הנייד, אז אלו התוצאות:
- מכירים את זה, שאין לכם את האפליקציה, והכינו עבורכם "אתר מותאם", דוגמה זאת תוכלו לראות באתרי הפורטלים השונים ואתרי החדשות.
אז באילו מצבים אנשים אכן יעדיפו את האתר המותאם על פני אפליקציה?
- 79% בעת סקירה על מוצרים.
-81% בעת בדיקה והשוואת מחירים.
64% בעת בדיקה על חנות מסויימת.

אתר מותאם לסלולר Vs אפליקציה?

אתר מותאם למובייל משמש בדרך כלל קהל מזדמן ואילו אפליקציה משמשת לרוב קהל קבוע.
-אבל-
עם השנים יתפתחו יותר אפליקציות וכמות האתרים המותאמים ירדו, האתרים המותאמים בימינו מאפשרים להגדיר בדפדפם את העמוד הראשי כ"דף הבית".
אלו המספרים של האתרים המותאמים:
- 58% מהגולשים באתר מותאם, מצפים למהירות גבוהה יותר.
- ליותר מ75% מבעלי האתרים השונים בעולם אין אתר מותאם למובייל, או שהאתר שלהם למובייל בעייתי!
- איך נדע שאנו גולשים באתר מותאם? באמצעות האות "M" שתופיע במעלה העמוד בצג בפלאפון שלנו.

על מנת לבדוק האם האתר שלכם מותאם למכשירים השונים, לחצו כאן ונסו בעצמכם…

על המהירות ועל הרווח

מהירות האתר חשובה מאד ומשפיעה על הרווחים של החברות הגדולות בעולם. זמן הטעינה ארוך של עמוד אינטרנט גורם לנטישת לקוחות רבים ועזיבתם כתוצאה מאכזבתם מחווית השימוש.
-Amazon – עיכוב של 0.1 שניה = 1% ירידה בהכנסות

-Yahoo – עיכוב של 0.4 שניה = 5-9% יותר נוטשים לפני הטעינה המלאה של הדף.
- Google – בשנת 2006 היה עיכוב של 0.5 שניות, שהוביל לירידה של 20% בהכנסות. כאשר תיקנו את התקלה עדיין האתר היה בירידה מהזיכרון של העיכוב בקרב הלקוחות.

Google Develops

מערכת שפיתחה חברת גוגל שסורקת את האתר במחשב ובמובייל ונותנת לנו אמצעים לקידום האתר שלנו והמלצות לשיפורו.
נשתמש באתר זה על מנת לקבל טיפים שונים באתר למחשב ולמובייל מבחינת SEO.
כתבו "Google Develops Speed" ותגיעו לתוכנה, תוכנה חינמית.

ישנה מערכת ישראלית דומה, העולה כסף ומפרטת על קידום מבחינת SEO, חפשו בגוגל, מערכת Zepo.

PicResize

תמונות באתר האינטרנט שלנו, גורמות לעיתים לעיכוב בטעינת דף האינטרנט, דבר המשפיע גם על קידום וגם על חווית המשתמש שלנו.
ישנן תוכנות שונות שבאמצעותן נוכל להקטין את התמונה או להוריד את המשקל שלה באמצעות הורדה מהאיכות שלה.
PicResize – תוכלו להקטין את התמונות.
Jpet-Optimizer – תוכלו להוריד מאיכות התמונה ולהפוך אותה לקלה יותר.

אפליקציה

בכל יום מתפתחות בעולם בערך 700 אפליקציות שונות.
קיים הבדל בין אפליקציות העולות לAppstore לאלו העולות ל-GooglePlay:
מערכת ההפעלה של אנדרואיד ניתנת לשינויים, ובעלת קוד פתוח. לצורך העניין, בתור לקוח המחזיק בראשותו מכשיר אנדרואיד, תוכל להחליף ולהוריד ערכות עיצוב ומערכות הפעלה שונות לנייד.
לעומת זאת, לאפל, מערכת מקובעת מאד, בעלת קוד סגור, אין חופשיות בשינויי ההגדרות, והמבנה שלה תבניתי ביותר.
מבחינת תכנות, על מנת לתכנת אפליקציה לאפל, ישנם המון קריטריונים על מנת שהיא תעלה לאפסטור, לעומת אנדרואיד, שהרבה יותר פשוט, וגם מבחינת שפת תכנות, אנדרואיד עובדת עפ"י שפת תכנות של Java, אמנם היא שונה ומותאמת לאפליקציות, אך הבסיס מוכר לרוב המתכנתים. תכנות אפליקציות לאפל מתבצע באמצעות שפת תכנות Objective C.

מתי נעדיף אפליקציה על פני אתר מותאם? המצב האידניאלי לבעל עסק, הוא לפתוח אתר מותאם, מהסיבה שבניית אפליקציות ותחזוקן, כרוכות בתקציב מאד גבוה.
לעסק מתחיל, מומלץ לעבוד עפ"י תבנית Responsive כך שהתוכן והתצוגה גדל עפ"י גודל המסך. לכן במידה ואתם בוחרים תבנית, יש ליחס לכך חשיבות. הבעיה, שבתבניות אלו, הכניסה למובייל בדרך כלל כרוכה בזמן טעינה ארוך יחסית.
במידה ונתקלתם באתר מסוג: M.site.co.il, אלו סוג האתרים שהועלו ראשונים לשימוש במובייל. כיום מעטים משתמשים בשיטה זו, מלבד האתרים הגדולים המשקיעים הרבה על מנת להציג את התוכן בצורה הנוחה ביותר לגולש, דוגמת M.Ebay. בשיטה זו, למעשה מתכנתים שני אתרים, שהאחד שמסומן ב-M, מיועד למובייל.

טיפים למובייל

  • פונטים ברורים – יש לזכור שהמסך ברזולוציות קטנות יותר, במידה ולא עובדים על תבניות Responsive, יש להתאים בתבניות כתב (Font) מתאים.
  • מהירות טעינה- יש לשים לב שלא יקח לנייד המון זמן להטעין את האתר, יש להתחשב בכמויות והאיכות של התמונות והסרטונים שמעלים על מנת שזמן הטעינה יהיה מהיר. זמן סביר במובייל, הינה מהירות טעינה של כ-3 שניות. במובייל, מהירות הטעינה משפיעה על קידום האתר.
  • ניווט פשוט ונוח – הגולש במובייל פחות סבלני מאשר הגולש במחשב, יש להתאים לו תבנית נוחה ופשוטה לשימוש, שידע לנווט את עצמו לתוכן שחיפש כמה שיותר מהר.
  • היפוך מסך פעיל ועובד באתר.
  • אלמנטים בולטים – יש לדעת מהם הדברים החשובים באתר שיכנסו גם לתבנית המובייל שלנו ויופיעו מיד ללקוח.
  • קריאה לפעולה – יש לשים לב שהלוגו והטלפון ברורים ללקוח.
  • תוכן שיווקי- יש לדאוג לסכם נכון את התוכן במובייל, מהסיבה שדרך הפלאפון, הקריאה פחות נוחה ויותר מעייפת. יש לתמצת נכון את התוכן במיוחד לגלישה במובייל.
  • Click To Call- חובה קיום בכל אפליקציה, מערכת ההפעלה של אפל בדר"כ עושה זאת אוטומטית.
  • מניעת קליקים בטעות – על מנת לא לסבך את הלקוח.
  • תוכן יעודי רק לסלולר.
  • גלילה בכיוון אחד בלבד.
  • שילב של GPS לתוכן.
  • חווית קניה במובייל.
  • הדגישו שהאתר הוא מובייל.
  • אופטימיזציה פנימית.

קידום ופרסום במובייל – בדרך ממומנת

קיימת אפשרות להקים קמפיין ב-Google Adwords, כיום גוגל מכריחה את כל האתרים להכין אותם לשימוש במובייל. כיום יש הגדרה בגוגל Adwords לפרסום גם לחיפוש בנייד.

בחו"ל ניתן לחלק עפ"י איזורים את הפרסום, בארץ עדיין לא פותח העניין ברמה הזו.

איפה ניתן לפרסם בקידום ממומן?
פייסבוק.
Google Adwords.
מערכת אדמוב AdMob – עמוד טעינה לאפליקציות עפ"י בחירת האפליקציה אליה קהל היעד שאתה מחפש נוהג להכנס.

עובדות והמלצות

  • מס' התוצאות במחשב ובמובייל שונה.
  • אין חשיבות למפת אתר XML במובייל.
  • לא חשובה סיומת אתר מסויימת.
  • אין אותן מילות מפתח – זנב ארוך.
  • Google Places בעלת השפעה גדולה!
  • קישורים מאתרים "רגילים", בנוסף לקישורים ממובייל.
  • קישורי OffLine
  • פחות שגיאות, יותר דירוג.

 תכנון האתר במובייל

צילום מסך
חווית משתמש,אתר מותאם,אתר מובייל

בעת בניית האתר, יש לתכנן גם את עיצובו של האתר במובייל.
מומלץ להכין מצגת של האתר במובייל, בתוכנת Axure, Powerpoint או כל תוכנה אחרת המאפשרת להציג תוכן, על מנת שהלקוח יאשר, או על מנת לשלוח את הדוגמה ולהציגה למתכנת.
יש לזכור, כי האתר במובייל צריך להיות פשוט ונוח!
ללקוח בפלאפון אין זמן, וצריך ישר להביא אליו את התשובה שהוא מחפש באתר שלנו, על מנת שלא יעבור לאתר אחר. יש לשים לב שהאתר שלנו נע לכיוון אחד בלבד (שלא ינוע ימינה שמאלה, לסדר את הרזולוציה כמו שצריך), על מנת לא להטריד את הלקוח בחווית השימוש.

תוכלו לראות בדיוק איך האתר שלכם יראה בכל סוגי המובייל בלחיצה כאן

רצוי שהאתר יהיה תמציתי ביותר, ושתהיה אפשרות לחיוג ישירות דרך האתר המותאם.

צילום מסך
עמוד פנימי במובייל,אתר מובייל

המלצה: בתוכנת Axure תוכלו לערוך את כל מבנה האתר שלכם.
תוכלו לסדר את מבנה ההירכיה של האתר, כולל מילות המפתח ושילוב תמונות, סרטונים או כל אנימציה שונה שתרצו להוסיף באתר המובייל שלכם.
מלבד אתר המובייל תוכלו להכין מצגת גם לבניית אתר האינטרנט למחשב.
לפניכם דוגמה, לעמוד פנימי של אתר המובייל שיופיע ב-Axure.

שדרוג הזירה הויראלית שלך

אז איך מבין כל המתחרים, אשר משקיעים לא מעט מאמצים, בדיוק כמוך, אתה אמור לבלוט ולמשוך את קהל הלקוחות המירבי ביותר?

לעיתים השאלה הזו, לא תלויה רק בכמות ההשקעה בקמפיינים השונים, אלא בהתמקדות באוכלוסייה הרלוונטית אליך ובשוני משאר המתחרים, שיגרום לפרסום טבעי של העסק שלך.

לקבלת טיפים לשיווק ושדרוג הזירה של העסק שלך.

לקריאה על טיפים לשדרוג הזירה הויראלית שלך.

 

לחזרה לעמוד הבית