פרסום בעיתונים

פרסום באמצעות מודעות בעיתונים ובמגזינים השונים, הינה שיטה הקיימת שנים רבות.
באמצעות שיטה זו, המפרסם ממקד את הפרסום לקהל היעד הספציפי עבור תחום שירותיו:
לדוגמה: פרסום לשעוני גברים – יתבצע מן הסתם בעיתון לגברים כמו בלייזר.
פרסום לתחתוני נשים- יתבצע בעיתון לנשים כמו "לאישה".

כיצד מתבצע הפרסום

פרסום באמצעות מודעות בעיתון מתפרס לרוב על עמוד פרסומת המוכן מראש באותו העיתון/ המגזין.
אותם עמודי הפרסומות השונים בעיתונים/מגזינים, למעשה הינם שטח השכרה של העיתון, ממנו הם מרוויחים באמצעות השכרת שטח זה לחברות שונות המעוניינות לפרסם את שירותיהם בעמודים הללו.

חברות פרסום, הם לרוב אלו שאחראיות על התיווך בין המותגים השונים המעוניינים לפרסם למערכת האחראית על העיתון.

הפרסום בעיתון יומי, יתבצע בדר"כ או ע"י השכרת עמוד או חלקו לטובת הפרסומת, או באמצעות השכרת שטח קטן מעמוד העיתון, לצורך המודעה.

הפרסום במגזינים מתבצע לרוב, באמצעות השכרת עמוד בעיתון המוקדש לפרסומת המותג, ישנם חברות אשר רוכשות עמוד כפול, כלומר, שטח פרסום כפול המתפרס על שני עמודי העיתון.

הפרסום בעיתונים, שונה מהפרסום והשיווק באינטרנט. פרסום במגזינים שונים הינה שיטה ישנה יותר ועתיקה, ביחס לפרסום והשיווק באינטרנט שהתפתח בשנים האחרונות עם התפתחות האינטרנט והשימוש בו.

איך מתבצעת ההתאמה?

ההתאמה לעסקים השונים מתבצעת בדר"כ ע"י מחלקת השיווק של אותו העסק המעוניין לפרסם.
לכל עיתון, יש קהל יעד, המהווה את לקוחותיו. על מחלקת השיווק לערוך את בדיקותיה על מנת למצוא את העיתון או המגזין המיועד עבור קהל היעד שלה.

הפרסום בעיתונים הוא פרסום יקר יחסית, לכן על המפרסם לנסות ולמקד כמה שיותר את הפרסומות לעסק שלו עפ"י בחירת המגזין המתאים והפרסומת המתאימה לאותו קהל היעד.

למי מתאים הפרסום?

פרסום באמצעות מודעות בעיתון יכל להתאים לכל סוגי העסקים השונים.
בגלל הסיבה שהפרסום בעיתון ובמגזינים נחשב ליקר יחסית, לרוב המפרסמים הם מותגים שונים.

יש לשים לב, כי הינך ממקד נכון ומכוון לקהל היעד המתאים עפ"י המוצר ואיזור הפרסום.
רשת חנויות המתפרסת לאורך כל המדינה, תבחר לפרסם בעיתון בתפוצה ארצי, על מנת לנסות ולהגיע לכל לקוחותיה.

עסק מקומי, לעומת זאת, יעדיף לפרסם בעיתון מקומי, על מנת למקד את הפרסום לקבוצת האוכלוסייה אשר ממנה הפוטנציאל למכירה.

אופי התשלום בעיתונים ובמגזינים השונים

בדומה לתוכניות הטלוויזיה השונות, גם בעיתון מחיר הפרסום מורכב מגדול המודעה, "שטח ההשכרה", פופלאריות ותפוצה של העיתון, ומקום הפרסום (לפני האמצע או אחרי).

המחירים כמובן משתנים, ולכל לקוח הצעת מחיר שונה לגבי הפרסום.
המחירים המוצגים להלן הינם פחות או יותר המחירים למודעה, אין להתייחס אליהם ולקחת חשיבות מבלי לוודא אצל חברות הפרסום השונות.

"לאישה"

עיתון לאישה הינו עיתון הנשים המצליח ביותר במדינה.
הינו עיתון שבועי, ולפיכך גם המחירים השונים של מודעות הפרסום בו:

למודעה לפני האמצע יאלץ המפרסם לשלם כ-18,000 ש"ח + מע"מ. (המחיר הוא לעמוד)
בעוד למודעה אחרי האמצע ישלם המפרסם כ-15,000 ש"ח + מע"מ. (המחיר הוא לעמוד)

"בלייזר"

מגזין בלייזר הינו מגזים המיועד לגברים.
הינו עיתון חודשי השייך למערכת העיתון "מעריב".

בעבור מודעה לפני האמצע, ישלם המפרסם כ-8,000 ש"ח + מע"מ.(המחיר הוא לעמוד)
בעוד מודעה אחרי האמצע תעלה למפרסם כ-6,000 ש"ח + מע"מ.(המחיר הוא לעמוד)

"פנאי פלוס"

מודעה לפני האמצע ישלם המפרסם כ-8,000 ש"ח + מע"מ.(המחיר הוא לעמוד)
מודעה אחרי האמצע ישלם המפרסם כ-6,500 ש"ח + מע"מ.(המחיר הוא לעמוד)

עכבר העיר

עיתון עכבר העיר הנפוץ באיזור תל אביב, ומודיע על פעילות החודשיות השונות.

עמוד לפני האמצע ישלם המפרסם כ-3,500 ש"ח + מע"מ. (המחיר הוא לעמוד)

"The Marker"

עיתון המיועד לעסקים, היוצא לאור אחת לחודש.

בעבור מודעה לפני האמצע ישלם המפרסם כ-9,500 ש"ח + מע"מ. (המחיר הוא לעמוד)

"גל גפן אונו"

בעבור מודעה לפני האמצע ישלם המפרסם כ-2,500 ש"ח + מע"מ.

 איזה מודעה תתפרסם?

המודעה אשר יבחר המפרסם תוכל ברוב העיתונים להיות צבעונית ותוגדר עפ"י הגדרות אותו המגזין בו יבחר לפרסם. בדר"כ מקבל המפרסם את גדלי העמוד ומעבירו לגרפיקאי אשר מעצב מודעת פרסום המתאימה לאותו העסק ולאותו קהל היעד.

ניתן לפרסם מבצעים שונים או קולקציות חדשות של העסק במודעות השונות.

יש לשים לב שהינכם מבצעים כתיבה שיווקית ברמה גבוהה, על מנת למשוך את קהל היעד הצופה במודעה ולהיות ייחודים ושונים משאר המודעות.

 

ליצירת קשר עם חברת פרסום בעיתונים ובמגזינים השונים, לחץ כאן.