כתיבה שיווקית

כתיבה שיווקית- כתיבת תוכן שיווקי הכרחית לכל אתר המיועד למכירה או שיווק של מוצרים שונים.
ע"י כתיבת תוכן נכון תוכלו למשוך את הלקוח המבקר אצלכם באתר, לתהליך מכירה ע"י שכנוע.
בימינו ישנם קורסים רבים לכתיבה שיווקית, קופירייטינג וזהו ענף שהביקוש לו גדול, בעיקר בגלל הקורסים המעניינים אשר מעבירים בתארים השונים שבו.

כתיבה שיווקית
כתיבה שיווקית

מהם סוגי כתיבה שיווקית?

1. כתיבה שכנועית- מטרתה המרכזית היא לשכנע את הלקוח, לשווק לו, וכמובן למשוך אותו לכיוון רכישה של המוצר המסויים, תמיד להניע לפעולה זו.
2. קופירייטינג – כתיבה באמצעות שימוש בפרסומות וסלוגנים אשר יכנסו לתודעת הצרכן.
3. כתיבה טכנית – כתיבה המתארת את פירוט המוצר, אודות המוצר והמפרט הטכני שבו. החלקים ממנו הוא עשוי וכו'…
4. כתיבה סיפורית – כתיבה סיפורית לרוב ניתן לראות בבלוגים וספרים אלקטרוניים.
5. כתיבה אישית/ כתיבה סלנג ובשפה חופשית – בכתיבה מסוג זה אנו נתקלים ברחבי האינטרנט בעיקר בטוקבקים השונים, רשתות חברתיות ואתרים עם תגובות והמלצות.

סקירות

מומלץ תמיד להכניס לתוכן סקירה על מוצר או שירות מסויים, ולהכניס מילות מפתח מסויימות (או משפטים) שיתכן ולקוח יכניס בעת הצורך, באמצעות משפטים אלו (LongText) יתכן ואנשים יגיעו לאתר כתוצאה מחיפוש משפט אשר רשמתם בטקסט.
מומלץ לכתוב בשפה חופשית ולשלב ביטויים מהעולם הזה, ניתן לקחת מילים מהכלי לתכנון מילות מפתח ולהכניס אותם להסבר והפירוט על המוצרים השונים שבעסק שלכם.

קופירייטינג

מטרת הכתיבה בצורה זו, הינה לתפוס את עיניושל הגולש, כשאנו בתור כותבים תמיד נצא מנקודת הנחה, שלגולש אין זמן! קופירייטינג וכתיבה נכונה חשובה מאד לDescription ול-Title, מכיוון שהם מהווים מאין תקציר לכל המפרט שלנו באתר, ובסופו של דבר הם אלו המושכים את הלקוח להכנס לאתר האינטרנט שלנו.
ניתן לקחת מילות מפתח מכלי תכנון מילות המפתח ולהכניס אותם לתוך ההסבר או הפירוט על המוצרים השונים שבאתר, על מנת שבמידה ולקוח ירשום שאלה שונה בגוגל והיא תהיה זהה לכתיבתנו באתר, ככל הנראה נופיע לו כתוצאה ראשונה לשאלה.

טכני

בדר"כ לקוח שקורא את הפרטים הטכניים, זהו לקוח המעוניין במוצר מסויים ומחפש משהו מתאים, אלו מסוג הלקוחות המבינים במוצרים השונים שבחנות וכלל הנראה לא צריכים ממכם הסבר עליהם.
לכן עליכם להתאים את הפירוט הטכני ברמה גבוהה.
פירוט טכני למכשירים חשמליים ולגאדג'טים שונים צריך להיות ברמה גבוהה מכיוון שהלקוחות למוצרים אלו בדר"כ מבינים במוצרים באותה מידה שהמוכר מבין.

סיפורים

בדרך כלל בכתיבה סיפורית אין ביטויים רשמיים. אלא אם כן הכתיבה מופיעה בציטוט כלשהו. כתיבה סיפורית ניתן לראות בספרים אלקטרוניים ובלוגים. ניתן לראות צורה זו באתר כמו Stips.

כתיבה אישית / סלנג /חופשית

בכתיבה מסוג זה אנו נתקל לרוב בפורומים שונים או כל אתר אשר פתוח לתגובות שונות. המטרה העיקרית שלנו, היא לגוון כמה שיותר.
החל מאתרים שההסבר והפירוט הינו ברמה נמוכה ועד למאמרים על המוצרים השונים ברמה הגבוהה ביותר.
מטרתנו להראות לגוגל שמגיעים אלינו לקוחות מכל הסוגים ולהציג את עצמנו בתור מותג ששוה לקדם אותו.
מומלץ תמיד להוסיף את שם האתר ולינק לעמוד הבית.
בשפה חופשית נשתמש בדר"כ באתרים:
-שאלות ותשובות.
-אודות.
-תגובות.
-המלצות.

דגשים לכתיבת תוכן שיווקי

ראשית יש תמיד לכתוב באותו הfont באתר, במידה ואנו רוצים להציג את עצמנו כאתר מכובד.
יש לסדר תמיד את העמודים על מנת שיהיו בצורה נוחה לקריאת הלקוח, מכובדת ומוערכת.

  • כתיבה ידידותית – לגולש ונוחה לקריאה.
    ברגע שמתחילים פסקה מסויימת על נושא, לסיים אותה ולא לקפוץ לנושאים אחרים, לסיים את ההסבר על נושא מסויים ובפסקה אחרת להתחיל נושא חדש, במידה וסיימנו את ההסבר על הנושא.
  • חלוקת טקסט לפסקאות – על מנת ליצור מבנה מסודר שכל פסקה תהווה נושא מסויים. ולקורא יהיה נוח לקרוא ולהבין את הנושא.
  • כותרות ראשיות – על מנת להציג נושאים למאמר, כך שהקורא יבין על איזה נושא מדובר בכל פעם. חשוב גם מבחינת תהליך קידום האתרים (H1) וגם מבחינת חווית המשתמש.
  • כותרות משנה – על מנת לתקצר את נושאי הפסקה. יש להוסיף חשיבות לנושאים שונים ולשאלות שונות. כותרות משנה חשובות גם לתהליך הSEO.
  • שימוש בבולטים – על מנת לחלק לקטעים ולמנות את הדברים החשובים והמסכמים של הפסקה. לנתח את החומר לדגשים ולמספר את הנושאים השונים שבכל מאמר/כתבה.
  • הדגשת מילים ומשפטים – חשובים על מנת למשוך את הקורא לסיכום אותה הפסקה.
  • לא להגזים בשימוש של מילת מפתח בעמוד- מספיק שתופיע בכותרת הראשית, שילוב לפחות פעם אחת בכותרת המשנה וכמה פעמים בטקסט. כיום שילוב מוגבר מהווה כ-Spam. על כל 500 מילים ניתן להזכיר בכותרת H1, כותרת משנית ופעמיים שלושה בטקסט, לא יותר!

כתיבת On Site

  • הכתיבה בתוך האתר צריכה להיות מותאמת לאתר ואין מקום לשגיאות כתיב או מידע שאינו ממוקד. יש לשים לב שהקידום שבאתר שלנו באמת רלוונטי וממוקד לנושאים בו העסק שלנו עוסק. ה-descriptio חשוב מאד שיכוון לטקסט שבאותו עמוד הנחיתה.
  • חשוב להתרשם וללמוד מהמוצרים והשירותים שיש לנו באתר. ניתן לקבל מידע והשראה מהתמונות שיש בגלריה ולדעת לנצל אותן על מנת למשוך את הקורא ולעניין אותו.
  • חשוב לכתוב רק על מוצרים ושירותים שאנו מספקים על מנת להתמקד בשיווק ולהכווין למכירה של המוצרים שלנו או על מוצרים שעתידים להגיע.

יש תמיד לוודא שהלקוח:

  • מבין מהי מטרת האתר ומהו המוצר הנמכר.
  • הגיע לעמוד אותו הוא חיפש ויש תשובות לשאלותיו.
  • מרגיש בטוח לבצע מכירה באתר.

חשוב מאד שהאתר יהיה מקצועי ומעוצב ומתחוזק כראוי על מנת למנוע מהלקוח לפחד להשאיר את פרטי האשראי או פרטים אישיים. יש לספק ללקוח כמה שיותר פרטים על העסק על מנת ליצור אמינות ומענה בעת התקלות. יש להציג ללקוח את מערכת האבטחה לתשלום.

כתיבה Off Site

במאמרים שונים שאנו כותבים מחוץ לאתר האינטרנט שלנו, הכתיבה שלנו מטבע הדברים, חופשית יותר ואנו יכולים לדבר על הנושא כמעט מכל זווית,
חשוב לזכור, כי כדאי להיזהר מכתיבה ביקורתית או שלילית על הנושא, כי בכל זאת המטרה היא לקדם את העסק שלנו או את הלקוח. כך למשל יש להימנע מכתיבה שכולה במגמה שלילית וביקורתית על שחיתות עורכי הדין שבארץ.
כדאי מאד להשתמש בתוכן של המאמר בכל הביטויים הקשורים סביב המוצר או השירות שאנו מקדמים.

חשוב לדעת לפני שמתחילים לכתוב

  • מיהו הקהל שלנו?
    האם הקהל מבוגר/צעיר, עשיר/עמיד, מלומד?משכיל?נשים או גברים?
    כך נדע להתאים את השפת כתיבה שלנו ופנייתנו ללקוח. כך נתאים את הפרסומות/סלוגנים, סיסמאות ותוכן עפ"י תחומי העניין שלו.
  • מהו המוצר או השירות שאנו מקדמים?
    איזה מוצר אנו מציגים באתר?מהי בדיוק המטרה שלנו להעביר ללקוח בעת כניסתו לאתר?לאן אנו רוצים להפנות אותו?
  • מהן מילות המפתח שאנו רוצים לשלב בטקסט?
    עפ"י מחקר מילות המפתח שערכנו, עלינו להבין אילו מילות זנב ארוך אנו רוצים לשלב בטקסט.
  • מהו אורך הטקסט שאנו רוצים לכתוב?
    רצוי מאד טקסט מתומצת ומחולק לנושאים שונים בדף הבית המפנה לכתבות עיקריות, יש לזכור כי כל לקוח רוצה מענה לשאלה שונה. ויש להכווין אותו במהירות המירבית על מנת שלא יתייאש ויעבור לאתר אחר.
  • כיצד נגרום לגולש להישאר כמה שיותר זמן?
    באמצעות תמצית כתבות, המספקות לינקים שונים להמשך קריאה או סרטונים שונים להדגמה, אשר מעניינים את הלקוח. המטרה היא לכוון את הלקוח לצרכיו באתר באופן פשוט ביותר.
  • מה נעשה על מנת לגרום לביצוע רכישה באתר?
    נכתוב תוכן המניע לפעולה באמצעות סלוגנים שונים ומבצעים המפורסמים באתר שמטרתם לפתות את הלקוח.
    בנוסף, יש להוסיך את החברה אשר מבטחת את התשלום על מנת למנוע את החשש של הלקוח להשארת פרטים.

כתיבה שיווקית איכותית – טיפים נוספים

  • כתיבה במשפטים קצרים שאינם מסורבלים להבנה.
    לא לחזור על משפטים ושהסדר והמבנה יהיה מותאם.
  • פנייה לרגש – זכרו שרוב הצרכנים אינם רציונליים.
    פנייה ללב הלקוח, להראות שהרווח של העסק הוא מינימלי ולהראות אכפתיות לגבי הלקוח, עזרה ואמונה במוצר או השירות שאתה מעניק.
  • כותרת מסקרנת – אשר תמשוך את הלקוח להכנס לכתבה המלאה. להוסיף פתרונות לדברים המציקים לאנשים בחיי היום יום, על מנת למשוך אותם ולגרום להם להתחבר לכתבה.
  • חשיבות המשפט הראשון והאחרון בכל פסקה.
    הרבה אנשים מחליטים אם ימשיכו לקרוא את הטקסט עפ"י המשפט הראשון. יש לשים לב בכל פסקה לכתוב את המשפט הראשון והאחרון בצורה שיווקית ומעניינת.

הקשר שבין הכותרת לקורא

  • הכותרת לחלופין יכולה להיות "רכה יותר" ופחות צעקנית.
    לדוגמה: "יש לנו משהו שעשוי לעניין אותך ולחסוך לך בעלויות היום".
  • כותרת אשר תמשוך תשומת לב כאשר היא עוסק ברגשות הקורא, בתחומים המפריעים לאוכ' השונה, ולנסות להציג מאין פתרונות שימשכו את הלקוח להמשיך לקרוא את הכתבה.
    "אם ילדך חשוב לך, כדאי שתעיין בטקסט הבא…"

כתיבה שיווקית – דרך הפעולה

  • זהו את פרופיל המשתמש באתר- גיל/מין/ המילים בהן הוא משתמש, מהו הטון המתאים לו, התאימו את הטקסט באתר לכל אלה.

  • כתבו פשוט, ישיר, חיובי תוך כדי תשומת לב שהמסר העיקרי יבלוט.

  • התלהבו בכתיבה. הכתיבה צריכה לשקף את ההתלהבות.איך עושים זאת כשהנושא לא מעניין באמת? מחפשים ומוצאים את הדבר שיכל לחדש ולהוות ערך מוסף אשר ידליק את הלקוח. כך שהכתיבה תהיה קלה לכם ובעלת עניין אמיתי, אלו תחושות המועברות לגולש בעת קריאתו.

 

כתבו כאילו הינכם מספרים על האתר לחבר

הכתיבה תהיה אישית ותטפח ותבנה את האמינות אצל הקורא. לעולם אל תתנשאו בכתיבה, ציניות והתנשאות מסרסים את האפשרות לקשר חיובי עם הגולש. כתבו לעיתים כאילו הינכם חדשים בתחום על מנת שהקוראים שאינם בקיעים יבנו את כוונתכם.
זהו משהו אשר יפתה את הגולש והדגישו אותו.
דאגו שמבחינה עיונית כל סוף פסקה תהיה תחילתה של פסקה חדשה.

 כתיבת עברית תקינה

אם שאיפתכם היא להגיע לאתרים מכובדים ועיתונים שונים, ישנה דרך לכתיבת עברית תקינה, מעט שונה מהכתיבה השיווקית.

לקריאה על עברית תקינה.

כתיבת סקירה ומאמר דעה

במידה והינכם מעוניינים לדעת איך בדיוק לסקור מוצר, או במידה והינכם מוציאים מוצר חדש לשוק ומעוניינים לפרסם אותו ולהביע עליו דעה, מומלץ לעשות זאת בדרך הנכונה.

לקריאה על מאמר דעה.