דיוור אלקטרוני

בשל השימוש הנרחב וההצלחה בעשור האחרון של חשבונות הדואר האלקטרוני ברחבי העולם, נוצרה שיטת שיווק חדשה שהתגלתה כאפקטיבית ביותר והולכת ומוכיחה את עצמה עם הזמן.
שיטה זו יעילה ושימושית בקרב עסקים רבים.

מה זה דיוור אלקטרוני?

דיוור אלקטרוני הינו שם כולל לפעולות השיווק שנעשות באמצעות הדואר האלקטרוני. שיטת שיווק זו, למעשה שולחת הודעה ישירות לרשימת הלקוחות שבעל העסק בוחר מראש.

כל פעולה הנעשית באמצעות הדוא"ל ומטרתה לשפר או ליידע לגבי העסק ולהוביל לקוחות לקנייה, נחשבת פעולת דיוור אלקטרוני.

סוגי דיוור אלקטרוני

כפי שהסברנו, דיוור אלקטרוני הינו שם כללי לשימוש בחשבון הדואר האלקטרוני למטרת מכירה או שיווק של העסק.
התפתחות תיבות הדוא"ל בשנים האחרונות מאפשרת לנו לנהל קמפיינים של שיווק באמצעות פונקציות שונות הניתנות לבחירת המשתמש בחשבון הדואר שלו:

  • דיוור אישי – הודעה שיווקית או למטרת מכירה הנשלחת ללקוח ספציפי.
    מודעות אלו בדר"כ נשלחות לאחר שהלקוח נרשם או עושה פעולה כלשהי המובילה את המערכת לשלוח את ההודעה.
  • דיוור אלקטרוני לקבוצה – הודעה הנשלחת לקבוצה גדולה של אנשים בבת אחת (זו המודעה שהינכם מקבלים במידה והינכם רשומים לרשימת התפוצה באתרים מסויימים).

חברות לדיוור אלקטרוני

בשנים האחרונות בעקבות השימוש הרחב בדיוור האלקטרוני, והצלחת השיטה והיותה פופלארית בקרב בעלי העסקים השונים, הוקמו חברות המתמחות בתחום ומציעות מערכות שיודעות לנווט ולנהל את רשימות התפוצה של העסקים עפ"י צרכיהם המוגדרים במערכת מראש.

חברות אלו בדר"כ מציעות גם שיווק ברשתות חברתיות וקידום אתרים.
מערכת דיוור כוללת שטח אחסון השומר את רשימת התפוצה ורכיב הבודק את איכות הקמפיין ואת ההחזר של ההשקעה.

יתרונות:

  • חוסך בזמן. (ניהול אוטומטי ע"י המערכת).
  • טיפול אוטומטי בבקשות הסרה של לקוחות.
  • אפשרות לתזמון משלוח ההודעה.
  • אפשרות לאיפיון אישי של הודעה ללקוח.

יתרונות הדיוור האלקטרוני

  • אפשרות חישוב פשוטה של החזר ההשקעה.
  • תהליך פשוט לרשימת תפוצה, שנעשה בשניות.
  • הגעה ללקוחות רבים, שימוש במסרים אישיים.
  • יכולת אנליטית להודעות הדיוור וניתוח נתונים.
  • שמירה על קשר עם לקוחות (באמצעות רשימות תפוצה).
  • מענה אוטומטי ללקוח בעת ביצוע פעולה.

חסרונות הדיוור האלקטרוני

  • דואר זבל – מטריד הרבה לקוחות.
    (לאחרונה יצא חוק הספאם).
  • חסימת ספקיות הדוא"ל מדיוורים.
  • בישראל, מותר לשלוח דיוור אלקטרוני רק במידה והלקוח הסכים לכך מראש.
  • סכנה תביעה.

טיפים לדיוור אלקטרוני

  • נסו לעודד את קהל הלקוחות שלכם לבצע כמה שיותר פעולות ולגרור אותו לעמוד הנחיתה או אתר האינטרנט שלכם.
    איך לעשות זאת? באמצעות הודעות מושכות, מעניין ואטרקטיביות.
  • הצעת מבצע אטרקטיבי ברשימות התפוצה על מנת למשוך את הלקוח לעמוד הנחיתה, ולחשוף אותו לשאר המוצרים.
  • נסו ליצור את המודעה שתפנה ללקוח בצורה אישית (ככל האפשר).
  • בסיום כתבות שונות באתר האינטרנט שלכם, מומלץ לשים קישור להרשמה לניוזלטר.

לקריאת ערך ויקפדיה על דיוור אלקטרוני.

דיוור אלקטרוני לעסקים

אחת מדרכי השיווק הפופלאריות ביותר ברחבי האינטרנט.
שיווק באמצעות שליחת הודעות תפוצה לקהל הלקוחות שלכם, על מנת שתוכלו לשמור איתם על קשר בכל רגע נתון.

לקריאה מורחבת על דיוור אלקטרוני לעסקים.